Kronične rane su rane koje ne zacjeljuju u unutar očekivanog vremenskog okvira i koje često uzrokuju komplikacije poput infekcija i smanjene kvalitete života.

U posljednjih 20 godina terapija koja se pokazala iznimno učinkovitom u liječenju kroničnih rana je terapija negativnim tlakom.

U novom blogu saznajte kako izgleda liječenje kroničnih rana negativnim tlakom i kada se kronične rane mogu liječiti negativnim tlakom.

Što je terapija negativnim tlakom?

Negativni tlak, poznat i kao terapija vakuumom ili terapija negativnim tlakom, metoda je koja koristi vakuum za pospješivanje zacjeljivanja rana.

Ova tehnika uključuje postavljanje posebnog uređaja koji stvara vakuum na površini rane, što dovodi do smanjenja edema, poboljšanja cirkulacije krvi i ubrzanja procesa granulacije tkiva.

Na taj način podtlak stvara povoljno okruženje za prirodno zacjeljivanje rana.

Dio uređaja koji se postavlja izravno na ranu te stvara vakuum na površini rane.

Kako izgleda liječenje kroničnih rana negativnim tlakom?

Liječenje kroničnih rana negativnim tlakom uključuje nekoliko koraka:

Priprema rane: Prije primjene negativnog tlaka, rana se temeljito očisti i pripremi kako bi se osiguralo optimalno okruženje za zacjeljivanje.

Postavljanje spremnika: poseban spremnik spojen je na ranu i stvara vakuum koji pospješuje drenažu iz rane i potiče regeneraciju tkiva.

Periodična izmjena spremnika: Spremnici se redovito mijenjaju kako bi se osigurala higijena i kontinuirani terapeutski učinak.

Praćenje napretka: Liječnici pomno prate napredak ozdravljenja i po potrebi prilagođavaju terapiju.

Terapijski uređaj koji stvara negativni tlak.

Uloga negativnog tlaka u liječenju kroničnih rana

Negativni tlak igra ključnu ulogu u liječenju kroničnih rana iz nekoliko razloga:

Stimulacija cirkulacije: Vakumski učinak negativnog tlaka poboljšava cirkulaciju krvi u području rane, čime se osigurava bolji protok hranjivih tvari i kisika, potrebnih za cijeljenje.

Smanjenje edema: Negativni tlak pomaže ukloniti višak tekućine iz rane, što smanjuje edem i olakšava brže zacjeljivanje.

Poticanje formiranja granulacijskog tkiva: Vakuum potiče stvaranje granulacijskog tkiva, što je ključni korak u procesu zacjeljivanja rana.

Kada se preporučuje liječenje negativnim tlakom?

Liječenje kroničnih rana negativnim tlakom preporučuje se u slučajevima kada postoji rizik od komplikacija poput infekcije ili propadanja tkiva.

Ova terapija može biti posebno korisna za dijabetičke rane, dekubituse ili rane uzrokovane venskom insuficijencijom.

Negativni tlak je integralni deo lečenja kroničnih rana. Njegova sposobnost poboljšanja cirkulacije, smanjenja edema i poticanja stvaranja granulacije tkiva čini ga neizostavnom terapijom  u brzom i učinkovitom liječenju ovih stanja.

Ako imate kronične rane, obratite nam se i saznajte više o mogućnostima liječenja negativnim tlakom. Dopustite nam da vam pomognemo na vašem putu ozdravljenja.