Primjena matičnih stanica iz masnog tkiva u liječenju ortopedskih bolesti

Matične stanice, posebice one dobivene iz masnog tkiva, sve se više koriste u regenerativnoj i estetskoj medicini.

Njihova jedinstvena sposobnost diferencijacije u različite vrste stanica, kao i sposobnost da luče obilje molekula koje potiču regeneraciju i popravak oštećenih tkiva čini ih višestruko korisnima, pa su svoju primjenu našle i u ortopediji.

U novom blogu ćemo vam detaljno predstaviti ulogu matičnih stanica iz masnog tkiva u liječenju ortopedskih bolesti.

Saznat ćete sve o procesu dobivanja ovih stanica, kao i njihovoj primjeni u kliničkoj praksi.

Degenerativne bolesti velikih zglobova (osteoartritis) izvrsna su indikacija za liječenje matičnim stanicama iz masnog tkiva.

Što su matične stanice masnog tkiva i zašto su važne?

Matične stanice su stanice koje imaju sposobnost diferencijacije u različite vrste stanica, poput stanica kostiju, hrskavice ili mišića. Također imaju iznimnu sposobnost

Matične stanice iz masnog tkiva (Adipose-Derived Stem Cells – ADSCs) su posebna vrsta matičnih stanica koje se nalaze u masnom tkivu. Imaju veliki proliferativni (mogućnost umnožavanja) kapacitet i relativno su lako dostupne jer se masno tkivo može dobiti minimalno invazivnom liposukcijom.

Ove se stanice razlikuju od ostalih tipova matičnih stanica, poput onih iz koštane srži, po tome što su u tijelu prisutne u većoj količini i potrebno je puno kraće vrijeme za izolaciju ovih stanica- spremne su za korištenje nakon samo 20 minuta.

Zbog svojih regenerativnih svojstava važne su u ortopediji, gdje je potrebno popraviti oštećena ili degenerativno promijenjena tkiva.

Kako se matične stanice dobivaju iz masnog tkiva?

Proces dobivanja matičnih stanica iz masnog tkiva sastoji se od nekoliko koraka. Prvi korak je aspiracija masnog tkiva, obično liposukcijom, iz dijelova tijela gdje je masno tkivo najviše prisutno, kao što su trbuh ili bedra. Nakon toga slijedi obrada masnog tkiva i izolacija matičnih stanica.

Tese stanice zatim izoliraju, koncentriraju i pripremaju za ubrizgavanje u oštećeno ili degenerativno promijenjeno tkivo.

U Poliklinici Ivković masne stanice izoliraju se uz pomoć Liposmart® tehnologije – inovativnog sustava za prikupljanje, obradu i ponovno ubrizgavanje matičnih stanica.

Minimalno invazivnom liposukcijom se prikuplja masno tkivo iz područja trbuha iz kojeg se izoliraju matične stanice. Postupak je bezbolan uz minimalnu neugodu.

U koje se svrhe mogu koristiti matične stanice iz masnog tkiva?

Kao što smo spomenuli, matične stanice iz masnog tkiva imaju široku primjenu u medicini, posebice u regenerativnoj medicini. U ortopediji se koriste za liječenje raznih vrsta ozljeda i degenerativnih bolesti. Ove matične stanice ključne su u procesu popravka i regeneracije hrskavice, kostiju i mekih tkiva, što omogućuje brže ublažavanje simptoma i oporavak pacijenta.

Osim u ortopediji, matične stanice iz masnog tkiva koriste se i u tretmanima za regeneraciju kože, zacjeljivanje rana i estetskoj medicini. Istražuje se njihova primjena i u području neurologije, kardiologije i drugih medicinskih disciplina, što pokazuje njihov ogroman potencijal.

Koje se ortopedske bolesti mogu liječiti matičnim stanicama iz masnog tkiva?

U nastavku bloga doznajte kako i kod kojih ortopedskih bolesti pomaže liječenje matičnim stanicama iz masnog tkiva.

• Osteoartritis

Osteoartritis je degenerativna bolest zglobova koja pogađa milijune ljudi diljem svijeta.

Matične stanice iz masnog tkiva u liječenju osteoartritisa koriste se za regeneraciju hrskavice, smanjenje upale i poboljšanje funkcije zglobova. Ubrizgavanje matičnih stanica iz masnog tkiva izravno u zglob može pomoći u ublažavanju simptoma i usporiti napredovanje bolesti.

• Prijelomi

U slučajevima kada prijelomi sporo zarastaju, matične stanice iz masnog tkiva mogu se koristiti za poticanje rasta novih koštanih stanica i ubrzavanje procesa cijeljenja.

• Degenerativne bolesti diska

Degeneracija intervertebralnih diskova u kralježnici može uzrokovati bol i smanjenu pokretljivost. Injekcija matičnih stanica iz masnog tkiva može pomoći u regeneraciji oštećenog diska, smanjiti bol i poboljšati pokretljivost.

• Aseptična nekroza

Aseptična nekroza je bolest kada koštano tkivo odumire zbog nedostatka protoka krvi do kostiju.

Matične stanice iz masnog tkiva mogu se koristiti za regeneraciju koštanog tkiva i uspostavljanje dotoka krvi, čime se sprječava daljnje propadanje kostiju i poboljšava funkcija područja zahvaćenog aseptičnom nekrozom.

• Ozljede tetiva i ligamenata

Ozljede tetiva i ligamenata, poput ozljeda Ahilove tetive ili prednjeg križnog ligamenta (ACL), mogu biti dugotrajne i zahtijevaju kontinuirano liječenje.

Matične stanice iz masnog tkiva mogu ubrzati proces cijeljenja i regeneracije ovih struktura, skraćujući vrijeme oporavka i poboljšavajući rezultate liječenja.

Izoliranja matičnih stanica iz masnog tkiva uz pomoć inovativnog sustava Liposmart®

Znanstvena istraživanja sve više potvrđuju važnost matičnih stanica iz masnog tkiva u liječenju raznih bolesti.

Studije su pokazale da te stanice imaju snažan potencijal za regeneraciju tkiva, smanjenje upale i poboljšanje oporavka. Njihova primjena u ortopediji posebno je obećavajuća jer pruža mogućnost liječenja stanja koja su se dosad teško liječila konvencionalnim metodama.

Matične stanice iz masnog tkiva također su relativno lako dostupne, a postupak njihovog dobivanja je minimalno invazivan i siguran.

Ukoliko mislite da bi vam matične stanice iz masnog tkiva mogle pomoći u rješavanju određenog zdravstvenog problema, obratite se Poliklinici Ivković - specijalizirani smo za primjenu metoda regenerativne i rekonstruktivne medicine u rješavanju problema i tegobe iz područja ortopedije, sportske traumatologije, vaskularne kirurgije, liječenja boli, estetske i anti-aging medicine.

Zakažite termin već danas, kako bismo vam preporučili terapije potpuno prilagođene vašem stanju i potrebama.

Dječja ortopedija: Česti problemi s kralježnicom kod djece