Što je miniflebektomija i kada se koristi u liječenju proširenih vena?

Proširene vene čest su problem koji pogađa veliki broj ljudi diljem svijeta. Javljaju se se obično na nogama i stopalima, a neki od glavnih simptoma proširenih vena uključuju bol, oticanje, težinu, svrbež i grčeve u nogama.

U težim slučajevima mogu se pojaviti i ulceracije na koži.

Ovisno o stupnju ovog stanja i problemima koje uzrokuju proširene vene, postoje različite metode liječenja. Jedna od učinkovitih metoda je miniflebektomija.

U novom blogu pokušali smo objasniti što je miniflebektomija, kada se primjenjuje i kako izgleda postupak liječenja proširenih vena ovom metodom.

Koga obično pogađaju proširene vene?

Proširene vene mogu pogoditi bilo koga, ali određeni čimbenici povećavaju rizik:

• Genetika: Nasljedni čimbenici igraju značajnu ulogu. Ako jedan od roditelja ima proširene vene, rizik za potomstvo je veći.
  • Spol: Žene su sklonije razvoju proširenih vena, dijelom zbog hormonalnih promjena tijekom trudnoće, menstruacije i menopauze.
  • Dob: Starije osobe češće pate od proširenih vena jer se vene s vremenom šire i gube elastičnost.
  • Pretilost.
  • Dugotrajno stajanje ili sjedenje: poslovi koji zahtijevaju dugotrajno stajanje ili sjedenje mogu povećati rizik od proširenih vena.

Proširene vene mogu pogoditi bilo koga, no postoje određeni čimbenici koji povećavaju rizik kao što su genetika, spol, dob, pretilost i dugotrajno stajanje.

Koje sve metode postoje za liječenje proširenih vena?

Postoji nekoliko metoda liječenja proširenih vena koje se razlikuju po invazivnosti, učinkovitosti i vremenu oporavka. Neke od najčešćih metoda su:

Kompresijske čarape

Kompresijske čarape poboljšavaju cirkulaciju vršeći pritisak na noge i sprječavajući nakupljanje krvi u venama. Koriste se kod blažih oblika proširenih vena.

Skleroterapija

Skleroterapija je metoda koja uključuje ubrizgavanje sklerozirajuće tvari u vene, čime se one zatvaraju i postupno nestaju. Ovaj postupak je učinkovit za takozvane paučaste vene.

Laserska terapija

Laserska terapija jedna je od najnovijih metoda liječenja proširenih vena, a prednost je minimalna invazivnost i brz oporavak.

Jedna od metoda liječenja proširenih vena je terapija laserom.

Radiofrekvencijska ablacija (RFA)

Radiofrekventna ablacija vena (radiovalovima) je metoda koja se temelji na zatvaranju oštećenih površinskih vena toplinom iznutra.

Zatvaranjem oštećenih vena izbjegava se klasično kirurško odstranjivanje vena s tijela i preusmjerava protok krvi u zdrave vene, čime se pacijent oslobađa kako estetskih tako i zdravstvenih problema.

Endovenozna laserska ablacija (EVLA)

EVLA koristi lasersku energiju uvedenu u venu kroz kateter za zatvaranje proširenih vena. Ova metoda je slična RFA i vrlo je učinkovita za veće vene.

Miniflebektomija

Miniflebektomija je kirurška metoda za uklanjanje proširenih vena kroz male rezove na koži. Ova metoda je prikladna za veće vene koje se ne mogu liječiti neinvazivnim metodama.

Kao što smo već spomenuli u ovom blogu, detaljnije ćemo se pozabaviti miniflebektomijom, jednom od metoda kojom rješavamo problem proširenih vena u Poliklinici Ivković.

Miniflebektomija je pogodna za veće vene koje se ne mogu liječiti neinvazivnim metodama.

Što je miniflebektomija?

Miniflebektomija je kirurški zahvat kojim se uklanjaju proširene vene. Tijekom ovog postupka liječnik pravi male rezove na koži kroz koje se posebnim instrumentima uklanjaju vene.

Miniflebektomija se obično izvodi u lokalnoj anesteziji, što znači da je pacijent tijekom zahvata budan, ali ne osjeća bol.

Ova metoda je idealna za liječenje srednjih i većih proširenih vena koje se ne mogu učinkovito tretirati laserskim tretmanima. Miniflebektomija daje dugotrajne rezultate s minimalnim ožiljcima i kratkim razdobljem oporavka.

Kada se primjenjuje miniflebektomija i kod koga?

Miniflebektomija je prikladna za pacijente svih dobnih skupina koji su dobrog općeg zdravstvenog stanja i nemaju ozbiljne kontraindikacije za kirurške zahvate.

Naravno, da biste znali jeste li kandidat za miniflebektomiju, neophodan je detaljan pregled i konzultacija s liječnikom.

Kako izgleda sama procedura?

Prije zahvata pacijent se konzultira s flebologom ili vaskularnim kirurgom. Tijekom konzultacija liječnik procjenjuje stanje vena, pacijentovu povijest bolesti i moguće kontraindikacije za zahvat. Moguće je da će biti potrebno napraviti Doppler ultrazvuk vena kako bi se dobila detaljna slika stanja vena.

Pacijent zatim dobiva detaljne upute kako se pripremiti za zahvat. To može uključivati ​​izbjegavanje određenih lijekova, poput antikoagulansa, nekoliko dana prije zahvata.

Tijekom samog zahvata pacijent se postavlja u ležeći položaj i dezinficira se područje oko vena koje se tretiraju. Ubrizgava se lokalni anestetik kako bi se smanjila bol tijekom postupka. Zatim se naprave mali rezovi na koži kroz koje se umetnu posebni instrumenti za uklanjanje proširenih vena.

Većina pacijenata može se vratiti normalnim aktivnostima unutar nekoliko dana, no savjetuje se izbjegavanje teške tjelesne aktivnosti i dugotrajno stajanje ili sjedenje tijekom prvih nekoliko tjedana.

Miniflebektomija se izvodi u lokalnoj anesteziji u kojoj se kroz minimalne rezove na koži uklanjaju proširene vene.

Prednosti miniflebekatomije kao metode liječenja proširenih vena

Prednosti miniflebektomije u liječenju proširenih vena uključuju sljedeće:

• Brži oporavak u usporedbi s tradicionalnim kirurškim metodama.
  • Miniflebektomija daje dugotrajne rezultate i smanjuje rizik od ponovne pojave proširenih vena.
  • Mali rezovi i pažljivo uklanjanje vena omogućuju bolji estetski rezultat.

Miniflebektomija je učinkovita metoda liječenja proširenih vena koja daje dugotrajne rezultate s minimalnim ožiljcima i brzim oporavkom. Ova metoda je idealna za pacijente sa srednje velikim do velikim simptomatskim varikoznim venama.

Ako imate proširene vene i razmišljate o liječenju, posavjetujte se s flebologom ili vaskularnim kirurgom kako biste saznali je li miniflebektomija prava stvar za vas.

Pravodobnom dijagnostikom i odgovarajućim liječenjem možete poboljšati svoje zdravlje i kvalitetu života. Zakažite svoj termin već danas kako bismo mogli utvrditi je li miniflebektomija pravo rješenje za vas.

Podsjećamo da je dio našeg tima dr. Ana Lamza, međunarodno priznata stručnjakinja koja u svojoj kirurškoj praksi izvodi složene rekonstruktivne zahvate na venama i arterijama.

Dječja ortopedija: Česti problemi s kralježnicom kod djece